top of page
Search

Ļoti īpaša un noderīga ekskursija!

Šī gada 23. februārī Ogres Mūzikas un mākslas skolas Mūzikas jomas vidējo un vecāko klašu audzēkņiem bija unikāla iespēja apmeklēt, iepazīt un izzināt Latvijas Nacionālās operas teātri.

Brīnišķīgās gides Ievas stāstījumā audzēkņi ar lielu interesi iepazina teātra vēsturi, uzzināja, kādi ir izrādes vadītāja pienākumi, kā tiek organizētas operas un baleta izrādes.

  • Visi ekskursijas dalībnieki redzēja orķestra bedri, izpētīja instrumentu izvietojumu, varēja uzkāpt uz Lielās zāles skatuves, redzot izrādes Dons Žuāns dekorācijas un skatuves iekārtojumu.

  • Mums tika izrādīta Prezidenta loža, Baltā zāle, Operas teātris no partera līdz pat 2. balkonam, kā arī teātra aizkulises.

  • Īpaša un ekskluzīva bija iespēja vērot operas Dons Žuāns skatuves mēģinājumu: operas solistus, kora māksliniekus, orķestri un diriģenta darbu. Ar īpašu gides vēlību, mēs varējām tuvplānā vērot baleta mākslinieku mēģinājumu procesu.

  • Audzēkņi redzēja arī Operas Jauno zāli, un ieinteresēti vēroja klavieru skaņotāja darbu.

  • Ekskursijas īpašā “rozīnīte” bija mākslinieku darbnīcas apmeklējums, kur mums laipni izrādīja un pastāstīja, kā top dekorācijas un dzīvnieku maskas drīzumā gaidāmā K. Lāča baletam Džungļu grāmata. Audzēkņiem pat bija iespēja uzlaikot ziloņa, degunradža u.c. dzīvnieku maskas, kā arī saprast, cik nopietns, grūts, un vienlaikus skaists ir katra baletdejotāja darbs. Cik atbildīgs un svarīgs ir katra darbinieka ieguldījums izrādes tapšanā.

  • Visi ekskursijas dalībnieki guva padziļinātu ieskatu ļoti komplicētā, sarežģītā izrāžu tapšanas procesā, iepazina mūsu Operas nama skaisto arhitektūru, un ar lielu interesi turpmāk kuplinās LNO izrāžu skatītāju rindas.

Ekskursiju organizēja Teorijas nodaļas metodiskās komisijas vadītāja Gunta Goiževska un teorētisko mācību priekšmetu skolotāja Ilze Miezere.


Paldies, Operas un baleta teātrim par šādas Ekskursijas organizēšanu!


Īpašs paldies mūsu jaukajai gidei Ievai par aizrautīgo, izzinošo stāstījumu!



bottom of page